Recenzie Elixirul Vietii-Kenneth Oppel

elixirul-vietii  ~~DESCRIERE~~

Viktor si fratele lui geaman, Konrad, au explorat toate coridoarele secrete si camerele tainice din somptuosul lor castel Frankenstein. Cu exceptia uneia.

Biblioteca Întunecata adaposteste tomuri stravechi, misterioase, scrise în limbi ciudate si pline de cunostinte interzise. Tatal lor îi obliga sa promita ca nu vor vizita niciodata biblioteca, însa în clipa în care Konrad cade grav bolnav, Viktor întelege ca trebuie sa descopere cartea ce contine reteta pentru legendarul Elixir al Vietii.

Elixirul necesita doar trei ingrediente. Dar astre nefaste, o alchimie periculoasa si un triunghi amoros nefericit îi pun în pericol, la fiecare pas, reusita strpaniilor lui

Viktor stie ca nu poate sa dea gres. Însa sortii sai de izbânda depind de cât de departe poate împinge granitele naturii, ale stiintei si ale iubirii – si cât de mult este dispus sa sacrifice!

~~PĂRERI ~~

„Povestea lui Oppel este melodramatica, incitanta, nelinistitoare… un amestec delicios de stiinta, fictiune si horror.” – Publishers  Weekly

„Oppel a reinventat thrillerul gotic pentru cititorii moderni. Naratiunea vibreaza de tensiune, emotiile sunt intense, iar atmosfera este cât se poate de întunecata si lugubra.” – Rick Riordan

~~PĂREREA MEA~~

O copertă interesantă,mi-a dat multe de gândit însă am reușit să o înțeleg abia când am terminat cartea.O poveste fascinantă care nu poate trece neobservată.Iubirea fraternă este un lucru deosebit,iar Kenneth Oppel a dus asta la un cu totul alt nivel,unul al superlativului.O carte care merită citită de mii de ori și care este imposibil să nu o recomanzi.

Eu una am terminat-o în două zile pentru ca timpul nu mi-a permis să o termin în una singură.Răsturnările de situație,gelozia,imperfecțiunile,comparațiile pe care le făcea Viktor între el și fratele lui geamăn,iubirea neîmpărtășită și secrete fatale.

 

~~PERSONAJE~~

1.Viktor Frankenstein-de la început mi s-a părut că avea un aer de ”oaia neagră a familiei”.El a descoperit Biblioteca Întunecată și tot el a condus întreaga aventură până la obținerea Elixirului Vieții.Cred că ce m-a impresionat cel mai mult a fost dragostea contrariată a lui Viktor pentru că își ura fratele geamăn la fel de mult pe cât îl iubea.Nu am experimentat așa ceva pentru ca nu am frați sau surori însă îmi pot imagina că ei fiind gemeni,senzația era mult mai intensă.

2.Elisabeth Lavenza-ea este tipul fetei care nu se teme de nimic.Se vede cu ochiul liber că a fost crescută în același timp cu frații Frankenstein.Pe parcursul cărții am uimirea să descopăr că își întrece limitele,punctul maxim fiind atunci când mușcă una din păsările gigantice de gât și atunci când asistă la ”operația” făcută de Polidori lui Victor,pentru a lua ultimul ingredient al Elixirului.

3.Konrad Frankenstein-el reprezintă fratele/copilul model,perfect atât din punct fizic dar mai ales,din punct de vedere intelectual.Deși sunt gemeni,iar Viktor mereu insistă asupra faptului că sunt la fel,sunt foarte diferiți.Viktor e impulsiv,pasionat și se enervează ușor pe când Konrad este calculat,calm și curajos.Mereu își scapă fratele din belele dar acesta nu știe să îi aprecieze adevărata lui valoare decât atunci când află că e pe moarte.Cartea începe prin a ilustra grija pe care Konrad i-o poartă lui Viktor și curajul pe care îl are atunci când îl salvează.

4.Henri Clerval-prietenul celor trei care îi ajută în aventura lor.Cartea începe cu o piesă de teatru pe care el a scris-o împreună cu Elizabeth.Pe parcurs el nu prezintă o evoluție propriu-zisă pentru că înafară de momentul în care Viktor se sacrifică pentru Konrad,el nu prea s-a avântat.Henri era băiatul care stătea cu caii sau aștepta la baza copacului în care ceilalți urcau.Este o fire poetică,iar atunci când Viktor îl roagă să îi ”măzgălească” câteva cuvinte de dragoste pentru fata pe care o place,acesta acceptă.

 

~~NOTĂ~~

Din partea mea,cartea primește nota maximă,adică 5/5.Sper să apară cât mai curând și cartea a doua în română.

5 gânduri despre &8222;Recenzie Elixirul Vietii-Kenneth Oppel&8221;

  1. „mușcă una din păsările gigantice de gât și atunci când asistă la ”operația” făcută de Polidori lui Victor,pentru a lua ultimul ingredient al Elixirului” waw deja imi place de ea :))) daca in carte sunt pasari gigantice ma intreb ce mai sunt pe acolo iarr tu probabil o sa imi spui sa citesc cartea daca vreau sa aflu :)))

Lasă un răspuns

